2009. november 28., szombat

Még mindig Web 2.0

Az elmúlt egy-két napban sokminden történt. Mármint "tenegenesen".
Először is megjelent a modulzáró teszt, amit elsőre 81%-ra töltöttem ki, azóta felfejlődtem (ma délelőtt) 100%-ra! Azt hiszem, nem javítom tovább. :)
A leckét olvasgatva nem gondoltam volna, hogy ilyen könnyű lesz, és biztos vagyok benne, hogy önállóan a tizedét sem tudnám elmondani, de ilyen fajta tesztben remekül visszatudom adni az olvasottakat. Ráadásul pillanatok alatt felfogom, mi is a kérdés. Az agyam működik!!! Ez jó hír, ráadásul a szemem sem hagyott még cserben, pedig sokat kockulok mostanság.
/Ez a gyorsan olvasós-megértős-válaszolós oldalam nem ismeretlen előttem. A párommal sokat néztük Vágó István "Legyen ön is milliomos" című játékát, bár én élveztem jobban. Gyakran éppen csak megjelent a kérdés, és Vágó úr elkezdte olvasni, én megmondtam a választ. Most is ez volt. :) /
Ezen kívül is sok-sok érdekeset műveltem. Van például saját, bocsánat, személyes, kezdőoldalam, melyet a widgamin készítettem el. Nagyon élveztem a munkát, beállítottam hírportálokat, időjárást, a blogom, az e-mailjeim, különböző keresők ugyanúgy elérhetők rajta keresztül, mint a számomra fontos linkek. Éppen ez volt az egyik ok, amiért elkészítettem. Rájöttem ugyanis, hogy ahány gépen dolgozom, annyi helyen vannak Kedvenceim. Ezeket mindenhol külön kell beállítani, ha viszont van egy netes kezdőoldal, amin ezek a linkek együtt szerepelnek, már csak annyi a teendőm, hogy mindenhol beállítom a személyes kezdőlapot. Ja, és van egy Teendők című fülecském is. Annyi felé szaladnak a gondolataim, hogy ennek is hasznát veszem. Szóval, újabb alkalmazás, aminek hasznát látom, bár ennek nem a tanításban.
Aztán készítettem egy saját közösségi oldalt is az osztályom számára, tettem fel róluk / nekik képeket, videókat a tavalyi évről, és szétküldtem a meghívókat. Nagyon remélem, hogy tetszeni fog nekik, így talán még jobban megismerhetjük egymást, emellett fontos információkat is megoszthatunk egymással, megbeszélhetünk közös problémákat a fórumon. Ezt a Ning-en hoztam létre, és rátettem RSS-szolgáltatással az osztálynak írott (bár inkább még csak megkezdett) blogomat is. Azt hiszem, büszke lehet rám az informatika tagozatos osztályom.
Az előző blogbejegyzésem egy képsor a Voicethread-ről beágyazva. Hogy mit nem tudok már, beágyazva! Alig több, mint egy hónapja blogom sem volt (nem is akartam!), ma pedig már beágyazom a kezdőoldalamba, és beleágyazok képmesélőt!!! Fejlődöm, de nagyon határozottan! Már régóta vártam, hogy legyen időm kipróbálni, és ma végre akadt időm erre is.
Az igaz, hogy a tananyag mesét kért, én viszont a netről gyűjtögetett képekből egy olyan kis történetet raktam össze, ami a napirendet mutatja be. Tanárember praktikusan gondolkodik, hiába! El is küldtem annak a fiatal barátomnak, akit olaszra tanítok, remélem, kipróbálja, teszteli, ha úgy tetszik, és elmondja a tapasztalatait. Tudom, kicsit zűrös a képsor, hol nő, hol férfi látszik a képen, de a cselekvések egymás utánisága a lényeg. A következő diasoromhoz már ügyesebben válogatok majd.
Aztán még valamit kipróbáltam. A Dipity időszalagon keresgéltem először. Megnéztem például, mit mutat Boticcelliről. Aztán arra is rájöttem, hogy nincs mindenről fenn régi adat. Az is időmbe telt, mire rájöttem, azon a fülön nem tudok menteni, azokat a gép szerkeszti össze, ő gazdálkodik vele. Majd elkészítettem a blogom időszalagját, ide átlinkeltem /vagy bemásoltam, vagy ... mit is csináltam? Ennyit a fejlődésről! Összezavarodtam ;) /
http://www.dipity.com/schonerika/schonerika-e-naplo
Bár olasz órán nem igazán tudom használni, de elképzelhetőnek tartom, hogy egy utazást, egy osztálykirándulást például így megörökítsek. A diákoknak a tanuláshoz viszont fogom ajánlani történelemből elsősorban, mert ott jó a kronológiához. Szerintem könnyít a tanuláson.
Szóval sokat dolgoztam ma, zsong is tőle a fejem! Azt hiszem, lassan kikapcsolom a gépet, és valamit megnézek a tévében. Jut eszembe, a tévéműsor is rajta van a widgami-oldalamon :)

1 megjegyzés:

  1. Erika, szédülök Tőled! Őszinte bámulattal nézem, hogy mit művelsz, már jó fél órája bóklászom a blogodban - a Netvibes RSS-edből indulva, és nem tudom abbahagyni. Kifejezetten felbosszantott, hogy nem tudtam megnézni a tudástérképedet, mert szerintem elfelejtetted publikussá tenni! Megnéznéd? Egy szó mint száz: az iskola nem öli ki a tanárokból a kreativitást!!! Bámulatos vagy:)! Természetesen megnézem a saját widgami oldalat is, ott még nem jártam!

    VálaszTörlés