2009. november 17., kedd

Multimédia

Ma olyan aprókákat pótoltam, amire tegnap nem jutott időm, így írok róluk néhány szót.
Megnéztem azokat a rövid videóbejátszásokat, melyeket Hipertext története című olvasmányhoz kapcsolva találtam. Igazából itt nem zavart az angol nyelv, mert amennyit megértettem, az nagyjából szinkronban volt a leírtakkal, esetleg azt apróbb információkkal árnyalta. Az viszont riasztó volt számomra, hogy a "Global village" létrejötte, ami tulajdonképpen az internet világot behálózó információs rendszerének tulajdonítható, a filmecske szerint azt eredményezi, hogy az egyéni identitás helyett a "tömegtudatot" helyezi előtérbe. Úgy gondolom, ez nagy veszély, mert az emberben természet szerint él a csordaszellem, és ez veszélyeket rejt magában. Már manapság is igen erősen érezni diákjainkon a korcsoportos igazodás jegyeit, szomorú látni, hogy nem merik vállalni saját egyéniségüket. Nem hiszem, hogy ez csak a net hibája, mert a teljes média ott áll a jelenség mögött.
A Multimédia értékelése című lecke végén megnéztem az Olvasóka című multimédiás anyagot. El tudom képzelni, hogy ez a segédanyag jó szolgálatot tesz azoknál a gyerekeknél, akik olvasási, írási nehézséggel küzdenek. Mivel állatfigurák közvetítik feléjük a feladatot, ezt szívesebben teljesíthetik, így van bizonyos fokú motiválás. Ezt mozdítják elő a dícséretek is. A felület jól kezelhető, színes, vidám, ami ismét a motiválás szempontjából fontos. A motiválás eszközei szem előtt tartják annak a korosztálynak a sajátosságait, akiknek elsősorban készült, a kisiskolásokét, akiket még érdekel a mesék világa, az állatok, a játékosság. Szerintem jól használható lenne otthon is, a gyakorlás és bevésés fázisában.
Ami engem kicsit zavart, hogy bizonyos funkcióknál nem a feladat hangzott el először, hanem az, hogy jelöljem, ha végeztem a munkával. Persze ez lehetett a szerzők célja is. Amúgy abszolút felhasználóbarát felületnek tartom.
Iszonyú munka lehetett ezt így összehozni!
Holnapra hagyom a legérdekesebb feladatot, a VoiceThread-et, de már nagyon kíváncsi vagyok. Egy kedves ismerősöm megígérte, hogy ha összehozok egy ilyen típusú feladatot, teszteli nekem. Ha nála működik, bátran merem majd alkalmazni a saját diákjaimnál is.
A beadandó feladat is érlelődik a fejemben, már csak az a kérdés, mikor lesz időm leírni. Remélem, legkésőbb csütörtökön be tudom adni, mert ez az időszak kicsit besűrüsödött. Igaz, a tegnapi este igazi lazítás volt a pécsi színházban, ahol a Presidance Company lépett fel egy fergeteges táncshow-val. Holnap pedig egy középiskolások számára rendezett művészeti gála lebonyolításában veszek részt, ami azért azt bizonyítja, hogy a diákjaink kreatívak, de legalábbis rendelkeznek művészi hajlamokkal, sőt vállalják is azokat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése