2009. november 12., csütörtök

Ismét itt vagyok

Hétfő óta nem írtam a blogomba, bár a TeneGen oldalán azért jártam látogatóban jó néhányszor. Átszomszédoltam néhány ismerős blogba, beleolvastam az elkészült házi feladatokba. Elképedve láttam, hogy többen gyönyörű diagrammokat rajzoltak az excelltáblák alapján. Én bevallom, hogy nem értek az excellhez, számomra annyi szerepe van, hogy segít összeadni a hiányzásokat, és kiszámolni a tanulmányi átlagokat félévkor és évvégén. Ezért minden tiszteletem a diagrammos elemzéseké. Én erre, mármint a pontos, számszerű elemzésre egyébként is "alkalmatlan vagyok", mert kevéssé szeretek a számok mögé bújni, sokkal inkább vagyok a szavak, a betűk embere. Gondolataimat könnyebben fűzöm hosszú mondatokká, és alakítom szavakká a kérdőív sok apró x-jelét.
Azonban akár diagrammok, akár hosszú mondatok segítségével mutattuk be dolgozatainkban a kérdőív eredményeit, a kép nem sokban különbözik. Számomra ez annyiban bíztató, hogy az én diákjaim sem "rosszabbak", mint kortársaik szerte az országban.
Bár a blogomban nem adtam életjelet magamról egy ideig, de a háttérben azért működtem. A csoportfórumra "költöztem" át, és a tanórák közti szünetekben a tanáriban agitálom csoprttársaimat azzal kacsolatban, hogy vegyenek részt a csoportfórumon kezdett vitában, hogy a videókonferenciát kiváltsuk egy írott vitával. Azt is megígértem a csapatnak, hogy pénteken este összegzem a hozzászólásokat, sőt, ha lesz elég energiám - türelmem? -, akkor még a blogokban található netgenerációs házi feladatokat is elolvasgatom, hogy elkészítsem a csoport állásfoglalását a netgenerációról.
Igazság szerint jobban örültem volna, ha egy új témakörben kellett volna véleményt formálnunk, mert én az ezt megelőző két hétben már annyiszor, és olyan sokmindent írtam erről a kérdésről, hogy számomra már kevéssé érdekes. De hát a csoportfeladatot is teljesíteni kell, és ha valaki nem áll a munka élére, nem lesz belőle semmi. Remélem, a későbbiekben mások is átvállalják majd időnként ezt a feladatot.
Azért kíváncsi lennék, ez a csoportfeladatosdi hogyan működött más csoportokban!?

2 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Egy rahedli hibával tettem közzé. Így töröltem. Akkor még egyszer...
    Nem fogod elhinni, úgy, hogy valaki a munka élére áll és kezdi nógatni a többieket. :)(Egy új vita nyitásával a csoportfórumban.)
    Én is úgy gondolom, hogy ezt a csontot már nagyon sokszor lerágtuk. Reménykedem, hogy közösen találunk valami érdekeset. Bár már az is érdekes, hogy halásszunk össze egy csoportot neten keresztül, s fogjunk munkára.
    (csak összejött:))

    VálaszTörlés