2009. november 3., kedd

Mérges lettem!

A mai napom nagyon mozgalmas volt, sok órám volt, mert néhány olyan diákkal is leültem tanulni, akik vagy hiányoztak hosszabb ideig, és pótolni szeretnének, ehhez kértek segítséget, vagy pedig ügyesek, és a további fejlődésük érdekében ültünk le dolgozni.
Emellett ma kezdett el tanítani az az egyetemista lány, aki nálam tölti tanítási gyakorlatát. Ráadásul a szünetekben még folyosóügyeletes is voltam, így még enni is alig volt időm. Erre mondják azt: egyéni szociális probléma.
Mégis, lelkes diákként reggel nyolckor elolvastam a mai első leckémet, ahol a tananyagelem és metaadatok fogalmával ismerkedtem meg, és örömmel konstatáltam, hogy rengeteg feltölthető tananyagelemmel rendelkezem. Fel is töltöttem gyorsan egyet, ellátva a szükséges metaadatokkal. Hát ezzel nem sokan mennek majd valamire, mert olasz nyelvet tanítok, és a feladat is olasz nyelvű. Mindegy, én örömmel végeztem ezt a feladatot, mert könnyű volt a megoldása, ráadásul úgy érzem , hogy ezt a későbbiekben biztosan alkalmazni kell majd (végre lesz egy olyan, amit most megtanultam, és biztosan kell majd! :) ). A szabványok fogalmával is találkoztam, köztük a SCROM-mal is, amiről már olvastam egy korábbi tanulmányban is. Megjegyzem, a kettő összecsengett! Figyeltem! :)
A feladatokat olvasva nem lettem túl pozitív; az angol nyelvű oldalon nem nagyon mertem navigálni, de a "teacherspayteachers" típusú oldalakban van fantázia, csak jó lenne ilyen oldalt magyarul is működtetni.
A Sulinet Digitális Adatbázis például magyar: ez nagyon rendben van. Igen ám, de itt is van egy bibi; nincs idegen nyelvi szekció. Illetve szekció van, de nicsak, üres! Nem tartalmaz tananyagelemet!!! Ez most azt jelenti, hogy el vagyunk hanyagolva, vagy lusták vagyunk, vagy mindenki szigorúan vigyáz a feladataira? Jó lenne tudni...
Aztán az E-learning-kompetenciáka leckébe nyitottam be, de ez már a sok órám utáni, esti program része volt. Itt már jártam korábban, emlékszem a kompetencia-virágra, amit néhány napja már be is illesztettem egy blogbejegyzésemben, akkor írtam is a témáról. Sajnos, olyan magyar tananyagbázist nem tudok említeni, ami az én óráimon fejlesztheti a különböző kompetenciákat, de tudom, hogy vannak olyan oldalak, amiket tudok használni a munkámban.
Olvastam a közösségi könyvjelzőkről is, és itt kezdődtek a bajok! :(((
Nagyon mérges lettem, amikor egy angol nyelvű könyvjelzős oldalon, a del.icio.us című oldalon kellett volna bejegyzést tennem. Nem értem az angolt annyira, hogy jól tájékozódjak, és nem zudom használni enélkül. Éppen ezért mérhetetlenül dühít, hogy hiába próbálkozom, mindig azt közli, hogy nem létezik az oldal, holott tudom, létezik, mert előtte két perccel jártam ott, sőt a másik ablakban meg van nyitva. Ha nem értem a leírást, mit, hogyan kell beírnom, NEM tudom megcsinálni. Egyébként abban sem hiszek, hogy feltétlenül szükség van ilyen könyvjelzőkre. Nem tudom, a statrlapok nem ezt a feladatot látják el? Mert ha igen, én maradok ott. Megjegyzést pedig inkább nem fűzök hozzá. Azt hiszem, ehhez se többet! Mára ennyi. Megyek, olvasok valamilyen szépirodalmat, úgyis ma vettem egy Háy-kötetet, az majd megnyugtat!

1 megjegyzés:

  1. Szia!
    A közösségi könyvjelző (delicious) használatával kapcsolatban van fenn a portálon (videótárban) három rövid videó. Szeretném hinni, hogy az segít.
    Mindazonáltan annyit nem ér az egész, hogy dühöngj miatta. (Persze tudom, hogy ezt könnyű mondani...) A könyvjelző (is), meg sok-sok későbbiekben előkerülő dolog, egy lehetőség, amit megpróbálunk bemutatni. Nem mondjuk, hogy kötelező használni; azt sem, hogy nagyon jó alkalmazás; sőt, azt sem, hogy feltétlenül szükség van rá. Csak annyit mondunk, hogy van egy ilyen... talán valaki közülünk lát majd benne fantáziát.
    Komolyan azt gondolom, hogy pl. a közösségi könyvjelző kb. a huszadrangú dolog ebben a képzésben. Ami viszont jóval fontosabb, az a szerveződő online közösség (és itt most nem az online-on van a hangsúly).
    Egy olyan közösség, ami 2 hete! van kialakulóban, mégis erőteljes, összetartó, szakmai, baráti, produktív és támogató. Ami segíteni fog Neked. Úgy sejtem, valahol itt lesz a lényeg! Csak figyelj...

    Baráti üdvözlettel:
    egy a közösségből :-)

    VálaszTörlés