2009. november 16., hétfő

Szösszenetek

Elolvastam tegnap a Multimédia az oktatásban című leckét, és annak a végén ellátogattam a del.icio.us/tenegen oldalra, hogy megnézzem a tananyag_gyártók cimkét. A digitalistananyag.hu elnevezésű oldalon én is találtam olyan anyagokat, melyek szakomhoz használhatók; egy olasz nyelvlecke-kiadványt és egy hangosszótárt. Tulajdonképpen jó lehet mindkettő, bár így látatlanban nem szeretnék nyilatkozni róluk, de már az is eredmény, hogy találtam valamit olaszul, mert ehhez a nyelvhez nagyon kevés anyag található Magyarországon. Igaz, a világhálón ügyesen bolyongva találtam már sok olyan anyagot, amit be tudok illeszteni az óráimba, bár nem interaktívak, vagy nem interaktív formában (technikai feltételek is kellenek, azok pedig nem mindig adottak).

Most a hétvégén nem igazán volt időm, és ma is elég feszített programot sikerült összehoznom, és csak ide-oda ugrálok a leckék között, beleolvasok ide is, oda is, és reménykedem abban, hogy majd összeáll a kép a végére.
Nagyon érdekes volt az a feladat, amikor azt kérték tőlünk, próbáljuk meg kiszámolni, mennyibe kerülne durván egy multimédiás anyag, amit egy órán fel tudnánk használni. Nincs időm nost sajnos végiggondolni ezt, de mindenképpen érdekes információ volt, hogy nagyjábóli árakat láttam. Ez két dologban is informatív volt:
-el tudom képzelni, milyen sokba kerül egy jó minőségű oktatóanyag (a jó minőség a tartalmat és kivitelezést is takarja!),
- csak így láttam igazán, milyen sok tényező játszik közre egy anyag elkészítésekor (Jó ég, ez tényleg nem egyszerű!),
és mindezek után már nem csodálom, hogy a létező anyagok nem olcsók.

Beleolvastam a Hipertext, hipermédia témakörébe is, de kevés időm volt, így a kisfilmeket holnap délutánra halasztottam, majd még reflektálok rájuk. Azt hiszem, ebben a leckében olvastam azt is, hogy a multimédiás anyagok, és az e-learning használata nem kell, hogy azt jelentse, kidobunk minden régi módszert, hanem egy egészséges egyensúlyt a használatukban oly módon kialakítva, ami segíti a diákok tanulását. Egyébként ezt állapította meg a csoportunk is.

A Multimédia értékelése című leckéből egyelőre csak annyit néztem meg, mik a gyakorlatok.
Itt találkoztam azzal a feladattal, hogy mutassak be röviden egy általam ismert/használt multimédiás tananyagot. Ezt viszont most megteszem, bár valószínűleg árnyalná a képet, ha olvastam volna a tananyagot, de azért így is tudok írni néhány sort.
Nos, az órákon használt tankönyvcsalád a "Progetto italiano nuovo" egy olyan kiadvány,melyhez automatikusan jár egy CD-Room. (Remélem, jól írtam?!) A CD-t fel kell telepíteni a gépre, de csak úgy használható, ha benne is van, míg használják. Egy jól kezelhető menűrendszere van, a felhasználói nyelv választható: olasz vagy angol. A tankönyv leckéi meghallgathatók rajta, közben követhetők is szemmel, ha valaki szeretné megtenni. Van szótárrésze, ahol a kiejtés gyakorolható. Van nyelvtani szemléltető csomagja, melyben példák is találhatók. Mind a lexikai,mind pedig a nyelvtani részhez találni feladatokat, melyeket, ha kitöltött a diák, egy kattintással le is ellenőrizhet. A kiadványt jónak tartom abból a szempontból, hogy a diákok otthoni tanulásában segítséget nyújthat, van is olyan diákom, aki használja, bár inkább a hanganyag miatt, hogy az értés és a kiejtés készségüket fejlesszék. A feladatokkal nem nagyon foglalkoznak. Nem említettem még a rövid videóbejátszásokat, amik szintén megtalálhatók a CD-n, melyekhez szintén van feladat.
Sajnos, ez az anyag az iskolában, órán nem használható, mert a telepítés nem megoldható diákok részéről, nyilván a rendszer védelmében.
Egy gondom van: már nagyon kiváncsi vagyok erre a képmesélős programra, de sajnos mára nincs több időm, és holnapra kell halasztanom.

Ennyire zilált még nem voltam a tanfolyamon, azt sem tudom, az eheti házimat mikor csinálom meg, de igyekszem legalább a héten elkészíteni.
Hú, de jó lenne, ha egy tündér ezt most olvasná, és kapnánk egy kis halasztást!

1 megjegyzés:

  1. Hú... Most érzem, hogy tényleg lemaradtam:( Hogy Te már mennyi mindenről írsz, amiről én még nem.....

    Na majd holnap:)

    VálaszTörlés