2009. november 25., szerda

Web 2.0 olvasgatása közben

Érdekes volt a 4. feladatom beadása után azt látni, hogy új tananyagként felkerült a Web 2.0 az oldalra. Nos, lássuk, mi minden tartozik ide, és mit tudok kipróbálni mostanában szűkös időkerteim között, illetve mi kelti fel érdeklődésemet annyira, hogy belemélyedjek, megismerendő a tanítási gyakorlatomba beilleszthető érdekes eszközöket.
Először is elovastam a rövid összegzést a Web 2.0-ról, majd beljebb léptem, és megnéztem a Ketten a webkettőn című multimédiás tananyagot, mely egy díjnyertes fejlesztés az eLearning területéről. Érdekes volt, ahogy egy rövid kis kerettörténetet tettek a különböző szolgáltatások, eszközök bemutatása köré. Úgy érzem, ez az olyan ijedt kezdők számára is érthetőbbé, kézzel foghatóbbá teszi a bemutatót, mint én. Jó ötletnek tartottam a rövid bemutatókat követő kis teszteket is. Bevallom, nem mindig sikerült jól válaszolnom, ebből láttam, hogy nem egészen vagyok tisztában néhány eszköz gyakorlati hasznával. Azokkal kapcsolatban válaszoltam egyébként jól a kérdésre, amelyeket szimpatikusnak, hozzám közel állónak éreztem, és úgy gondoltam, valamilyen módon esetleg felhasználhatnám órákhoz, órán kívüli munkához, vagy egyszerűen csak saját szórakoztatásomra. Bizony, a szubjektivitás nagy úr, és ezt nem ártana figyelembe vennünk mindig, ha diákjainkat munkára szeretnénk bírni. Vannak dolgok, amelyek engem érdekelnek, szerintem jól működhetnek, "be kellene jönniük" diákjaim között, mégsem sikerülnek úgy, ahogy vártam. Lehet, ugyanez e problémájuk; számukra nem érdekes, nem használható, esetleg csak nem szimpatikus a téma, a megközelítés? Talán másként is meg kellene róbálni közvetíteni? Lehet, hogy most nem úgy teljesít, ahogy szeretném, de ha egy következő téma jobban felkelti kíváncsiságát, szárnyalni fog? Reménykedjünk! Mint éépen most is, amikor párhuzamosan három csoportomtól várok egyéni projektmunkát, amiben a számítógépet kell segítségül hívniuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése