2009. november 6., péntek

Simítások

Már két napja nem nagyon jártam a TeneGen oldalán, és a blogomban sem. Az igazság az, hogy nagyon élveztem, hogy kilépek egy kicsit a "való világba", és ott építgetem a kapcsolataimat, ezzel magamat és kreativitásomat erősítve, amire a közeljövőben biztos nagy szükségem lesz.

Simítás I.
A szerda estémet egy nagyon kellemes borkóstolással töltöttem a párom és egy nagyon szimpatikus borügynök társaságában. A finomabbnál finomabb borok kóstolgatása mellé két és fél óra kellemes, néha tanulságos beszélgetés volt a kísérő.
Csütörtök este is a társas kacsolatainkat ápoltuk; végre sikerült meglátogatnunk egy kedves barátunkat, akivel ebben a rohanó világban nehéz összehoznunk egy hangulatos estét! Most viszont apropó is volt; januárban síelni megyünk, és begyűjtöttük az ő hozzájárulását is.
A harmadik dolog, ami jókedvre derített, a hó. Cudar érzés volt egyik reggel, amikor a hó és havaseső határán lévő valamik potyogtak a fejemre, és minden ködös, szomorú hangulatot árasztott. Erről viszont eszembe jutott, hogy meglátogatom az olaszországi Paganella síterep honlapját, ahova évek óta visszajárunk. És csodák csodája, szerdán leesett a hó, a csúcson már 40 centis. Jó-jó, tudom, ez nem marad meg, de már láttam a havas lejtőket! :)
(Bár még messze nem ilyen havas a táj, de ugye, milyen csodálatos volt 2009. januárjában!?)

Simítás II.
Ma elolvastam azt a tananyagrészt, ami még visszavolt a heti anyagból, nevezetesen a Netgenerációról szóló olvasmányt a 11-esekről szóló felméréssel.
Igazán új információkat nem szereztem, de érdekes volt olvasni a válaszokat, hogy miért szeretnének vagy éppen nem szeretnének a diákok e-learninges módszerrel tanulni. Kétségtelen, hogy nem igazán van fogalma a többségnek arról, mi is ez; mi is csak most ismerkedünk vele, ugyebár! :))
Érdekes, hogy ők maguk mondták ki, hogy kiegészítő módszerként viszont kiválóan alkalmas lenne a felzárkóztatásra, a differenciált oktatásra. Ha belegondolok, mi ugyanezeket a gondolatokat kerülgettük a fórumon!!! Akkor ez azt jelenti, hogy nem vagyunk kőkorszakian maradiak, hanem ugyanzon a hullámsávon vagyunk a diákokkal!
Mindemellett tanulságos volt azt olvasni, hogy szerintük a tanárok nagy többsége nem is lenne alkamas arra, hogy ilyen módszereket vessen be nehéztüzérségként a tanítás nevű csatában! Nos, igen, erről is beszéltünk a fórumon. Tudjuk, haladnunk kell a korral, és most is ezt tesszük, ezen e tanfolyamon, ebben a blogban, sőt, ebben a pillanatban is, amikor olyan keretek között írom a gondolataimat, amelyek nem voltak a sajátjaim, és ennek a képzésnek köszönhetően próbálkoztam vele. És ha őszinte akarok lenni, legalább magamhoz - hiszem kétszemközt vagyok ;) - igenis élvezem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése