2010. január 21., csütörtök

Tananyagelemek gyűjtése

Új siker a modulban! Ma végre döntésre jutottam, melyik is lesz az a téma, melyet a rövid kurzusban megjelenítek majd. Annak a kilencedikes évfolyamnak egy témarészletét választottam, ahol két csoportom is van, így több kísérleti nyuszikám lesz. Vagy nagyobb siker vagy látványosabb bukás. Bár ez utóbbitól a diákoknál nem félek; bármilyen számítástechnikai téren mutatott kicsike eredményemet értékelik. :)
A tizedikeseim úgyis kaptak már tavaly egy prezentációt! És a döntésem még nem jelenti azt, hogy minden "felesleges dokumentáció" nélkül nem készül majd egy kis kurzus kedvenc osztályomnak is.
Szóval, döntöttem, a "Bar italiano" témakört igyekszem feldolgozni valamilyen módon - remélem, sikerrel. Ezek után feltöltöttem egy képet a tananyagelem-bázisba, és elláttam a szükséges metaadatokkal. Ez remekül megy. Az viszont már kevésbé jutott el gyöpös kis agyamig, hogy abból a linkből, ami az én feltöltésemet jelöli, hogyan csináljak olyan fájlnevet, amit a feladat meghatároz. Így hát egyszerűen belinkeltem a tananyagelemet, és odaírtam bocsánatkérésemet. Ha a tutorom válaszol rá, majd kijavítom.
Kicsit csapongva láttam hozzá a tananyag további olvasásához. A párom határozottan megkért, ne töltögessek le mindenféle programokat, ki tudja, mi jön le velük a gépre. Ezzel egyet is értek, mert nem hiszek abban, hogy feltétlenül kell tudnom CD-t grabbelni, vagy videót szerkeszteni, vagy hangomat felvéve zenét tenni mögé. Szombaton délután azért a videókat, ígérem, megnézem, legalább halljak róla.
Az olvasgatásom így kicsit csapongóvá vált ebben a modulban. Beolvasva a fórumba, elképedve láttam, hogy Judit már a szinposzist készíti, míg én éppen csak feltöltöttem egy elemet!
Aztán még délután az iskolában letöltöttem további képeket is a netről a bár témakörben. Itthon olvasgatva a Power Point leírásást - azokat az elemeit néztem át, melyeket autodidakta módszerrel még nem sikerült feltérképeznem -, felfedeztem, hogyan kell a nyilakat beúsztatni a képre, vagy hogyan lehet animálva egymás után feltenni a különböző elemeket egy diára.
Azt hiszem, Juditnál is valahogy így kezdődhetett, hogy már a szinposzisnál tart, mert ezzel meglódultak a gondolataim, főleg, miután azt is felfedeztem, hogyan lehet hangfájlt integrálni a diába. Egy egészen rövid diasort már most összeraktam, de még nem töltöm fel, mert ezen még van csinosítgatni való, még csak egy ötletkezdemény, ami azonban - szerintem - jó úton halad.
Néha azért elfog a kétség, hogyan fogom tudni kipróbálni az anyagot, mert az informatikatermek foglaltak, de elkezdem lassan becserkészni a szükséges termet is, előkészítve valamilyen teremcserét a jövőre nézve. Iskolánk 2009. végén vásárolt pályázati pénzen projektorokat, laptopokat, végső esetben úgy is meg tudjuk majd nézni, de azt hiszem a feladatunk lényege az lenne, hogy olyan anyagot készítsünk, amivel a diáknak ténylegesen dolgoznia kelljen a számítógépén.
Mindenesetre a mai apró sikeren fellelkesültem, és megvan a további motiváció, ami átsegít a számomra unalmas technikai leírásokat tartalmazó olvasmányokon, és azokon a feladatokon, amiket nem csinálok meg, mert bizonyos programokat nem szeretnék letölteni a gépemre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése