2009. december 4., péntek

Apró lépésekben

Tegnap délután egy szakmai találkozón voltam olaszos kolléganők társaságában, amelyet rendszeresen meg fogunk ejteni, hogy módszertani fogásainkat megosszuk egymással. Amikor az internet és egyáltalán a számítógép nyelvtanításba való bevonását említettem, és néhány gyakorlati ötletemet is gyorsan vázoltam, jelezték, ez őket is érdekelné. Meg persze engem is az, amit ők csinálnak. Ki milyen anyagokat használ, hogy dolgozza fel... Igen ám, de hogy cseréljünk anyagokat, információt?! Örömmel - és nem kevés büszkeséggel frissen szerzett tudásomra - felajánlottam, hogy készítek egy közösségi oldalt, ami ennek teret adhat.
Utána hazatérve pihenésként az osztályom számára készített közösségi oldalra léptem fel. Nagyon örültem, hogy ez a kezdeményezésem így bejött. Szinte mindenki tag már, hol többen, hol kevesebben ott beszélgetnek - bár ez inkább csak szórakozás, a nap közben felgyülemlett feszültségek levezetése. Érdekes, hogy én sem zavarom őket az oldalon, engem is bevonnak a beszélgetéseikbe. És ugratnak, hogy lassan reagálok; hiába, én nem MSNen nevelkedtem! :(
A mai délutánomat viszont a tanulásnak szenteltem. Olvasgattam különféle cikkeket a Tenegen anyagai között, amelyekben viszont nagyon zavar, hogy folyton folyvást a vállalati rendszerbe ütközöm. Biztos vagyok benne, hogy a hálózati tanulás és az e-portfólió nagyon fontos szerepet tölthet be egy vállalat életében, de ez nekem nagyon idegen világ. Azért próbálom felfogni, mi is az az e-portfólió, mi a tudástérkép, és más új fogalmak. Hogy ezt a gyakorlatba átültessem, a tanítva tanulás gondolatának jegyében néhány kifejezéshez szócikket illesztettem a lexikonba. Remélem, valaki hasznát veszi majd!
Bekukkantottam különböző e-portfóliós oldalakra, ahol fórumozni kellene, de sajnos nem láttam még semmi nyomát életnek, így volt, ahol vettem a bátorságot, és elindítottam egy vitát.
Beillesztettem például két linket az e-portfóliókkal kapcsolatban, amiket a neten találtam, és rövid leírást mellékeltem hozzájuk. Az érdekessége az egyik linknek, hogy olasz, mert a szakomnak megfelelően keresetem linket. Sajnos, más nyelven nem értek annyira, hogy értékelhető információt szerezzek ilyen témában!
Aztán beleolvastam két blogba is, olyanokéba, akiknek a gondolatai inspirálóak számomra. Soraikból kitűnik, hogy így, az ünnepek közeledtével ők is egyre fáradtabbak, és utolsó erejükkel próbálják még felfogni, ami körülöttük történik az iskolában, a tanfolyamon.
Kívánom nekik is, mint mindenki másnak, hogy az ünnepi készülődésre tudjunk időt szakítani, mert az fogja megadni számunkra azt a lelki pluszt, ami továbblendíthet ezen a fáradtságon.
Amúgy pedig vasárnap érkezik a Mikulás, akinek még be kell segítenem, mert az osztályomnak csokis sütit akar küldeni a jó öreg!

Ezt a képsort pedig kedvcsinálóként küldöm mindenkinek, aki szereti a havat, és hiányzik a hangulata - hiszen:
"Hull a pelyhes fehér hó, jöjj el, kedves Télapó..."

http://www.slideshare.net/prakit/winter-mood-beautiful-winter-with-beautiful-music-in-a-bleak-midwinter-by-sarah-mclachlan

2 megjegyzés:

  1. Sárgulok a lendületedtől:) Kedvetlenségemből a fórumbejegyzéseid rángattak ki. Amióta megkezdtem az új tananyagrészt, olyan elveszettnek érzem magam, mint a tanfolyam legelején sem voltam. Eljöttem egy kis energiát szippantani a blogodba is.
    Feltöltődtem. Persze Juditot sem hagytam ki, ő is ezerrel pörög:)

    VálaszTörlés
  2. Most olvastalak, nálam:) Teljesen igazad van. Rohanvást megoldom a kötelezőt és elmerülök a "szabadonválasztottba" - sütibe és a többi kis karácsonyi szöszölésbe. De azért majd írok és írok, ... grafomán lettem:)

    VálaszTörlés