2010. július 28., szerda

TC05A02

A kurzus utolsó moduljához meglehetősen nehezen kezdtem hozzá, mert iskolai teendőim feltorlódtak, majd a regenerálódás időszaka következett.
Azért is fogtam nehezen ehhez a modulhoz, mert a főcímeket elolvasva úgy éreztem, ez visszakanyarodás az első modulban olvasottak egy részéhez.
Nos nézzük, mi is a feladat!
E-portfólió
Igen, az adott modulban létrehoztam egy e-portfóliót, akkor fel is töltöttem adatokkal, néhány anyagomat is feltettem, majd annyiban hagytam. Valójában nem is emlékszem már a jelszavamra, és túl sok hasznát sem vettem akkoriban, azóta pedig még csak a gondolataimban sem jelent meg. Bizonyára vannak, sőt sokan, olyanok, akiknek ez egy hasznos alkalmazás, számomra a kevésbé fontosak közé tartozik pillanatnyilag. Nem mondanám feleslegesnek, mert ismerve egy kicsit ezt a lehetőséget, bármikor használhatom majd a jövőben, ha szükségem lesz rá.
Tananyagok megosztása
Elolvastam a SLOOP ötletről szóló cikket, de túl sok gondolatot nem ébresztett bennem. Jó dolog, hogy az interneten különböző anyagokat találok, ha már semmi ötletem nincs, kifogyok a feladatokból szívesen böngészek, és szívesen tenném elérhetővé is az anyagaimat. Ehhez azonban nem szeretnék mindig új és új felületekre felkerülni, mert kezdem félteni a civil szférámat.
A tanfolyam során ugyanis elértem egy pontra, amikor kezdtem azt érezni, beszippant a rendszer. Szerencsére találtam olyan "menekülő utakat", melyek segítségével visszataláltam a való életbe, ezzel párhuzamosan azonban kevésbé lelkes diák lettem. Saját példámon tapasztaltam meg, mennyire képes beszippantani az internet világa. Így, utólag, örülök, hogy kimásztam belőle. A világ a számítógép mellett is létezik, és sok érdekes élményt nyújt. Ha túl sokat ülsz a gép mellett, bizonyos dolgok elfutnak melletted, és kimaradsz belőlük. Kár lenne!
Nem hiszem egyébként, hogy a magyar tanárok nem szívesen osztják meg másokkal saját "termékeiket", tantestületen belül nálunk működik a cserebere. Hogy ez nem neten keresztül megy? Sok olyan oka van, amiről már korában írtam.
E-learning tananyag
Az e-learning hasznos kiegészítése lehet lehet a tanórai munkának, bár kötelező részévé nem feltétlenül tehető (szociális helyzet!). Szerintem úgy érdemes használni, hogy motiváló legyen, vagyis ha a diák dolgozik rajta, az mindenképpen valamilyen jutalmat érdemel.
Az a csoport, amely a kurzusomat kipróbálta, pozitívan nyilatkozott a kísérletről, további használatra buzdítottak, ötletet is adtak. Azonban ők is csak kiegészítésként, gyakorlásként tartották hasznosnak, mert úgy érzik, szükségük van a közvetlen tanár-diák kapcsolatra, a beszédre - nyelvet tanítok, ez érthető is.
Próbáltam az iskolai moodle-felületen dolgozni, és néhány feladatot feltettem diákjaimnak. Azt tapasztaltam, hogy saját érdekükben hajlandóak használni az iskolai felületet, remélem, ez a jövőben is így lesz.
Tananyagelem
Hogy mit jelent a kifejezés, kicsit meghatározhatatlan, azt hiszem, mindenkinek mást. Vannak egységek, amiket még tovább bontanának mások, holott én azt a legkisebb komplett egységként kezelném, más esetben fordítva lehet. Minden attól függ, ki mire használ egy adott tananyagelemet. Azt nem tudom, mennyire van értelme egy tananyagelem bázis létrehozásának, mert egy ilyen bázisból ugyanolyan nehéz kikeresni egy adott elemet, mint magáról az internetről. Abban sem hiszek, hogy ezek az apró elemek lehetnek a jövő "tankönyvei", hogy minden tanár tetszése szerint fog ezekből építkezni. Egész egyszerűen átjárhatatlan iskolarendszer jöhetne létre, a diák nem vagy csak nagyon nehezen tudna iskolát váltani. Persze lehet, hogy pesszimista vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése